مشخصات پردازنده گرافیکی Xbox 360
سایر مشخصات پردازنده گرافیکی XBOX 360 عبارتند از:
1-وجود 48مسیر پیشرفته موازی برای محاسبات پیشرفته گرافیکی
2-معماری سایهزنی مشترک که امکان پردازش دستورالعملهای سایهزنی پیکسلی و راسی را در هر یک از لولهها میسر میسازد. (در این حالت هر یک از لولههای پردازشی، قابلیت اجرای انواع سایه زنی پیکسلی و راسی را دارد)
3-پشتیبانی کامل از سایهزنی نسخه 3 برای پردازش بازیهای جدید
4-قابلیت پردازش 48 میلیارد دستورالعمل سایه زنی در ثانیه که میتواند توان پردازشی چشمگیری را در اجرای بازیها بهوجود میآورد.
5-مکان پردازش پانصدمیلیون مثلث در ثانیه که اجرای سریع تصاویر سه بعدی پیچیده را میسر میسازد.
6- برخورداری ازTexel Fillrate حدود هشت گیگاتکسل در ثانیه که از رابطه زیر قابل محاسبه است:
فرکانس پردازنده گرافیکی* حداکثر تعداد بافت گذاری = میزان گیگاتکسل
500 * 16 = 8 گیگا تکسل
7-میزانPixel Fillrate ، شانزده گیگاپیکسل در ثانیه که برای پردازش پیشرفتهترین بازیها مناسب است.
8- قدرت پردازش 24میلیارد نقطه در ثانیه توسط پردازنده گرافیکی (درصورت فعالیت همزمان پردازنده گرافیکی وCPU کنسول XBOX 360 قادر به پردازش 6/33 میلیارد نقطه در ثانیه است)